Referat af Generalforsamling 13. marts 2024
Pkt. 1. Valg af dirigent.
Hans Petersen fra Søgade – blev valgt.
Pkt. 2.
Formandens beretning.
Bemærkninger til beretningen:
Foreningens formålsparagraf. Ole Teisen: Opfordrer bestyrelsen vedr. behovet for evt. ændringer af vedtægter. Forslag fremsendt ved forrige GF nævnes. Manglende demokratisk grundlag i forhold til formandens rettigheder. Det demokratiske fundament skal bevares.
Synspunktet er noteret, kommenterer formanden.
Fibernet. Jan Engel: har deltaget i møde med GlobalConnect. Der kommer to løsninger. Grim dåse vil kunne undgås, hvis man får tilkobling ind på egen grund med hertil gravning på egen grund.
Formanden kommenterer, at ovenstående ikke vil være muligt. Der vil ikke kunne accepteres løsninger hvis der skal arbejdes ind over andre grunde.
Carsten Olesen: Spørgsmål til om det kan passe, at tilslutning til fibernet er gratis?
Formanden: Hvis man har bedt om gratis tilkobling, så skal der tegnes abonnement..
Kommentar: gebyr vil blive pålagt.
Ingen yderligere kommentare og beretningen er godkendt.
Pkt. 3.
Indkomne forslag.
Ingen indkomne forslag
Pkt. 4.
Regnskabet fremlægges af kasserer Leise.
Spørgsmål fra Hanne Kirkeberg – hvorfor omkostninger til By og Land er faldet?
Leise: der uddeles ikke længere blad.
Budget fremlægges af Leise.
Bestyrelsen foreslår uændret kontingent.
Regnskab og budget godkendt.
Pkt. 5.
Formand på valg. Genvalgt.
Tom Pedersen. Genvalgt.
Leise Larsen. Genvalgt.
Thomas Krebs. Genvalgt.
Ny suppeleant. Johan Hammerich Olsen. Strandstræde 33. Valgt.
Revisor Jette Graae, genopstiller ikke. Kirsten Johansen valgt som ny revisor.
Revisor suppleant: Torben Ibsen, Sønderstræde 4, valgt.
Evt.
Spørgsmål fra salen: Pølsevogn sekskanten er fjernet. Hvad kommer der i stedet?
Martin Wood Petersen fra kommunalbestyrelsen kommenterer, at kommunen afventer, om der er forslag til nyt tiltag på pladsen.
Referat af generalforsamlingen i ”Beboerforeningen for Dragør Gamle By” tirsdag den 21. marts 2023 i aulaen på Dragør skole kl. 19.
Pkt. 1. Valg af dirigent
Bestyrelsen foreslog Torben Juul Andersen, som blev valgt.
Han erklærede generalforsamlingen lovlig.
Pkt.2. Formandens beretning
Hanne Bendtsen berettede om arbejdet i bestyrelsen med affaldsordningen,
varmeforsyningen, kystsikring, trafik og parkering, gadebelysning, bevaring, turisme,
foreningens udadvendte aktiviteter (kalkdag, byvandring for nye beboere,
bevaringslager, velkomstpakker….)
Der var ingen spørgsmål/kommentarer til beretningen
Beretningen blev modtaget med klap.
Pkt. 3. Indkomne forslag
Der var indkommet 4 medlemsforslag til dagsordenen. Alle forslagene var i forvejen
lagt ud på Beboerforeningens hjemmeside og også placeret på bordene ved
generalforsamlingen. 3 af forslagene angik vedtægtsændringer, hvorfor dirigenten
valgte at behandle dem under et. Forslagsstillerne gennemgik og begrundede deres
forslag. Det første forslag til vedtægtsændringer blev fremsat af Thomas Krebs,
dernæst Ole Teisen og til sidst Tom Pedersen. De enkelte forslag blev diskuteret –
bl.a. fuldmagter, digitale platforme, referater og tegningsberettigede. De
3 forslag blev sat til afstemning, og Tom Pedersens forslag om at
”Generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen til at undersøge behovet for evt.
ændringer af foreningens vedtægter og fremlægge resultatet heraf på den ordinære
generalforsamling i 2024” blev vedtaget med stort flertal.
Thomas Krebs’ og Ole Theisens forslag til vedtægtsændringer opnåede ikke det kvalificerede flertal, der skal til i henhold til vedtægterne, hvorfor disse forslag blev forkastet.
Det sidste forslag blev fremsat af Jan Borg (en interessegruppe, nedsat af
bestyrelsen, som kan komme med bemærkninger/få indflydelse på høringssvar til
den kommende lokalplan. Høringssvaret skulle også tage hensyn til beboernes
trivsel og mulighed for at indrette deres ejendom). Jan fremlagde og begrundede sit
forslag. Det blev efterfølgende diskuteret. Forslaget blev nedstemt.
Pkt.4. Regnskab
Regnskabet var lagt frem på bordene. Da foreningen ikke mere får bladet ”By og
land” til beboerne (foreningen er dog stadig medlem), bliver overskuddet næste år
pænt.
Leise fremlagde regnskab/budget, som blev godkendt.
Kontingent på kr. 100 blev vedtaget.
Pkt.5. Valg til bestyrelsen
Hanne Bendtsen blev genvalgt som formand. Niels Andersen og Lisbeth Hansen blev
genvalgt som bestyrelsesmedlemmer. Peter Vedel Jantzen blev valgt som
bestyrelsesmedlem i stedet for suppleant. Jan Borg blev genvalgt som suppleant.
Som ny suppleant blev Maja Hornstrup (Strandgade 16) valgt. Ingegerd Arnesen blev
genvalgt som revisor, og Kirsten Johansen blev valgt som revisorsuppleant.
Hanne Bendtsen takkede Dorde Lange Jacobsen, der ikke ønskede genvalg, for
hendes store og engagerende arbejde i foreningen.
Pkt.6. Eventuelt
Og med hensyn til vores nye prøvegadelampe fortalte Ole Teisen, at han råder over et
spektrometer (kan måle farvesammensætningen af lys). Han tilbød sin assistance
med apparatet, hvis nogen ville analysere vores gadelys.
Hanne Kirkeberg kom med det gode råd til næste generalforsamling, at der skulle
være ”en vandrende mikrofon”, så ”folk i hjørnerne” også kunne høre!
Referent Lisbeth Hansen
Formand Hanne Bendtsen
Dirigent Torben Juhl Andersen
Referat fra generalforsamlingen i Beboerforeningen for Dragør Gamle By
Tirsdag den 22. marts 2022 på Dragør Skole
Formand Hanne Bendtsen bød velkommen
Pkt. 1. Valg af dirigent: Ole Theut (Strandstræde)
Pkt. 2. Formandens beretning.
Formand, Hanne Bendtsen, læste beretningen op.
Der blev stillet et spørgsmål til hende ang. ”Stejleparkeringen”, som ikke officielt har et navn og derfor er vanskelig at finde på kort. Bestyrelsen går videre med problemet til kommunen om en navngivning af p-pladsen.
Formandens beretning blev taget til efterretning
Pkt. 3. Indkomne forslag.
Der var indkommet 2 forslag til behandling på generalforsamlingen.
Forslag 1.
Hastighedsbegrænsning på 30 km/time på Rønne Allé
Beboerne omkring ”svinget” på Rønne Allé ønsker hastighedsbegrænsning på 30 km.
Inge Bernstein (Rønne Allé) fremlagde på beboernes vegne problemerne. Der køres stærkt, og der er store støjgener især fra motorcykler.
Forslaget lå helt i forlængelse af bestyrelsen arbejde for at få justeret trafikken omkring Strandlinien. Bestyrelsen er enig i problemet og foreslog en udtalelse fra generalforsamlingen, som kunne sendes til kommunen.
Udtalelsen blev vedtaget af den store forsamling på 160 beboere.
Forslag 2
ved Peter Vedel Jantzen (Nørregade)
Ny lokalplan
Hvilken indflydelse ønsker vi som forening at have på udarbejdelsen af den nye reviderede lokalplan 25?
Dragør Bevaringsnævn
Hvilken rolle ønsker vi, at vores repræsentant i Dragør Bevaringsnævn skal have?
Peter Vedel Jantzen ønskede en diskussion.
Dirigenten foreslog, begge punkter blev taget op under eventuelt, da der ikke var formuleret et forslag til afstemning. Dette støttede forsamlingen.
Pkt. 4. Regnskab og fastsættelse af kontingent.
Kasserer Leise Larsen var syg. Derfor blev regnskabet fremlagt af bestyrelsesmedlem, Niels Andersen.
Der var spørgsmål ang.”By & Land”.
Kunne man få bladet online, så man sparede papir, transport etc.? Men bladet udkommer ikke online.
”By & Land” er en stor post på foreningens budget. Der blev forespurgt, om foreningen stadig skulle abonnere på det. Beboerforeningen får som forening rabat på bladet. Formanden fandt, at det bl.a. er et blad med stor ekspertise, og at man får en god indsigt i, hvad der rør sig på de bevaringsmæssige områder i Danmark, som Dragør er en del af. Så derfor er det fint, at beboerne stadig får bladet.
Regnskab og kontingent (100 kr. pr. myndig person i husstanden) blev godkendt.
Pkt. 5. Valg af formand, bestyrelsesmedlemmer, bestyrelsessupleanter, revisor og revisorsupleant.
Formand: Hanne Bendtsen blev genvalgt som formand.
Der var 3 bestyrelsesmedlemmer på. Tom Pedersen, Leise Larsen og Trine Smith ønskede at genopstille. Thomas Krebs (Strandlinien) ønskede også at stille op. Derfor blev der skriftlig afstemning.
Tom Pedersen fik147 stemmer, Leise Larsen 146 stemmer, Thomas Krebs 87 stemmer og Trine Smith 73 stemmer.
Bestyrelsessupleanter: Jan Borg og Peter Vedel Jantzen ønskede at stille op – og blev valgt
Revisor. Jette Graae blev genvalgt
Revisorsupleant: Ingegerd Arnesen blev genvalgt
Pkt. 6. Eventuelt.
Forslag 2 (”Indkomne forslag”)
Lokalplan 25 og Bevaringsnævn blev drøftet.
Der blev udtrykt ønske om beboernes større indflydelse på indholdet i den kommende revidering af Lokalplan 25 og mere information. Justeringen af Lokalplanen er i gang. Den skal ajourføres, den er på visse områder forældet. Beboerforeningen vil blive hørt, ligesom alle beboere kan kommentere. Der forventes en offentlig høring sidst på året. Måske en fælles debat?
Der blev efterspurgt mere information om og transparens i Bevaringsnævnet. Axel Bendtsen orienterede om Nævnets drøftelser omkring mere synlighed.
Affaldsordning.
Annette (Von Ostensgade) spurgte, hvorfor man ikke påtænkte nedgravede affaldsstationer.
Formanden forklarede, at Beboerforeningen har anbefalet midlertidige enkle/billige løsninger for at se, hvilket behov, der var, inden man lavede de noget dyre nedgravninger. Også i lyset af fremtidige sorteringsanlæg, der er mere effektive end vi selv er.
Ole Teisen (Skipperstræde) undrede sig over den langsomme sagsbehandling fra kommunen, han havde oplevet, da han byggede sit hus. Mange har oplevet langsom sagsbehandling i Dragør Kommune. Ligesom han var overrasket over formanden for Beboerforeningen havde henvendt sig til kommunen om byggeri, der var en del af den oprindelige godkendelse af byggeriet, i stedet for at kontakte ham direkte. Hertil sagde formanden, at det er kommunen der er myndighed, og ikke Beboerforeningen, der skal forhandle individuelt med beboerne. I øvrigt klager Beboerforeningen aldrig, men beder om svar på byggeri, der ikke synes i overensstemmelse med lokalplanen, eller med de godkendte tilladelser.
Som afslutning takkede formanden dirigenten for god ledelse af generalforsamling.
Også tak til Trine Smidth for godt og solidt arbejde i foreningen, hvor hun ikke blev genvalgt.
Også tak til de mange beboere, der støtter op om foreningens arbejde.
Aftenen sluttede med sild, ost, øl og snaps
Til stede var 160 medlemmer.
Referent
Lisbeth Hansen
Bestyrelsen ser således ud, det kommende år:
Formand, Hanne Bendtsen
Næstformand, Tom Pedersen
Kasserer, Leise Larsen
Lisbeth Hansen
Dorde Lange Jacobsen
Niels Andersen
Thomas Krebs
Og suppleanter, Jan Borg og Peter Vedel Jantzen.
Den endelige konstituering finder sted på første bestyrelsesmøde.
REFERAT af
Generalforsamling torsdag den 21. marts 2019 kl. 19.00. Aulaen på Dragør Skole
Dagsorden:
Pkt. 1. Valg af dirigent. Hans Pedersen blev valgt.
Pkt. 2. Formandens beretning. Hanne Bendtsen aflagde den mundtlige beretning. Dirigenten delte beretningen op i følgende temaer: – Beboere flytter ind og ud – ingen spørgsmål/indslag – UNESCO – ingen spørgsmål/indslag – Forvaltningsplanen UNESCO – ingen spørgsmål/indslag – Store ombygning – ingen spørgsmål/indslag – Stigende turisme – ingen spørgsmål/indslag – Affredningen – ingen spørgsmål/indslag – Bevaringssituationen – ingen spørgsmål/indslag Spørgsmål fra salen: Mennesker kan generelt ikke lide regler, men hvis man skal få mennesker til at forstå, skal der informeres. En seddel om, hvad der er værdifuldt og hvorfor var på skrevet af Beboerforeningen. Hvad er status på den? Svar: Ønske om en enkel vejledning er sendt til forvaltningen, men der ikke ressourcer p.t. Når den nyansatte Planchef starter 1. april, tager vi det op igen.
– Ventetiden fra Kommunen – ingen spørgsmål/indslag – Infrastruktur, Parkering. Her var der en række spørgsmål fra medlemmerne:
Spørgsmål 1) Bestyrelsen ville på et tidspunkt sørge for at give parkeringssynerne besked. Kan bestyrelsen være alle steder? Svar: Sedlerne sættes på med pli og som pensionist kommer man mange steder hele dagen.
Spørgsmål 2) Skal man bekende sig. Svar: Nej, sedlerne er underskrevet af Dragør Kommune og Beboerforeningen. Spørgsmål 3) Er der en konsekvens? Svar: Regeringens krav om at 70% af
bødetaksterne skal overgå til staten, gør det umuligt at finansiere en vagtordning lokalt. Men vi må gribe i egen barm, da det er os selv, der parkerer ulovligt.
Spørgsmål 4) Hvor skal man parkere en Christiania Cykel? Spørgsmålet blev noteret af bestyrelsen.
Spørgsmål 5) Findes der en oversigt over hvor og hvor længe man må parkere? Svar: Der henvises til skiltning og P-båse. Der må ikke parkeres inde i Den Gamle By. Kun af- og pålæsning.
Spørgsmål 6) Hvad så med det stykke fra Strandgade til Kongevejen? Svar: Der kommer nye skilte.
Spørgsmål 7) En håndværker/beboer henstillede til, at man også skal kunne ”leve” i byen. Vedkommende havde på håndværkerbilen modtaget en seddel hvorpå der stod citat; ’Så flyt dig dog dit store ildelugtende drøv’ Svar: Denne og tilsvarende sedler har desværre været omdelt af en beboer, der ikke havde det så godt. For at undgå tilsvarende fremadrettet, er det kun bestyrelsen, der sætte hilsener på forruden. Håndværkere har selvfølgelig ret til at parkere i arbejdsmedfør.
Spørgsmål 8) Parkering på havnen føles utryg p.gr. af indbrud i bilen. Kan der installeres kamera overvågning? Svar: I forbindelse med nyt byggeri og omlægning af p-forhold, er kommunen opfordret til at sætte kameraovervågning.
– Kollektiv betjening og godt samarbejde med kommunen.
– Temadage – ingen spørgsmål/indslag.
– Byvandring – ingen spørgsmål/indslag.
– Tryghedsvandring – ingen spørgsmål/indslag.
– Bevaringsprisen fra Prins Henriks Danske Europa Nostra placeret på Kommunen – ingen spørgsmål/indslag
– Tak til diverse engagerede personer – ingen spørgsmål/indslag.
– Bemærkninger – ingen.
Beretningen blev som helhed godkendt med applaus.
Pkt. 3. Indkomne forslag Der var ikke indkommet nogen forslag
Pkt. 4. Regnskab og fastsættelse af kontingent. Leise Larsen fremlagde regnskabet og tilføjede, at der er en fin tilgang af medlemmer. Et større beløb er brugt til service, eftersom man ikke længere kan købe service i
plastik. Derfor er der et mindre underskud, men det kan budgettet godt klare. Regnskab, budget og kontingent for næste år blev godkendt med applaus.
Pkt. 5. Valg af formand, bestyrelsesmedlemmer, bestyrelsessuppleanter, revisor og revisorsuppleant
Formand: Hanne Bendtsen blev genvalgt til formand
Bestyrelsen: Niels Andersen, Lisbeth Hansen og Dorde Lange Jacobsen blev alle genvalgt
Bestyrelsessuppleant: Bo Sillemann blev genvalgt som bestyrelsessuppleant.
Revisor: Jette Graae blev genvalgt som revisor.
Revisorsuppleant: Ingegerd Arnesen blev genvalgt som revisorsuppleant.
Pkt. 6. Eventuelt Der var intet under dette pkt.
Hermed blev Generalforsamlingen erklæret for afsluttet og Hanne Bendtsen takkede dirigenten for at lede generalforsamlingen.
Aftenen afsluttedes med et indslag om Dragør beskrevet i TRAP Danmark fra 1858 til 2019. Arkivar Henning Sørensen fra Historisk Arkiv Dragør underholdte om fortiden og Udviklingschef fra TRAP, Erik Henz Kjeldsen fortalte om TRAP’s arbejde i dag samt om den nye digitale platform der er i udvikling. Begge indslag var meget underholdende og informative. Godt indslag. Beboerforeningens medlemmer fik mulighed for at bestille Traps bind om regionen eller bare om Dragør – med rabat.
Herefter blev der serveret sild, ost, øl og vand samt en enkelt snaps.
Efter oprydning besluttede bestyrelsen sig for at konstituere sig søndag den 31. marts kl. 14.30 hos Leise, samt planlægge foreningens næste initiativer.
Referat fra generalforsamlingen i Beboerforeningen for Dragør Gamle By
Torsdag den 16.marts 2017 kl. 19 i aulaen på Dragør Skole Syd
Pkt. 1. Valg af dirigent: Bestyrelsen forslog Finn Rasmussen, Blegerstræde, der blev valgt.
Pkt. 2. Formandens beretning. Efter formanden havde aflagt beretningen, kom 3 medlemmer med kommentarer og spørgsmål:
– Hvor er de prøveopsatte ledlamper placeret? Formanden svarede, ”over hele byen”.
– Er bestyrelsen opmærksom på, at gaderne omkring den gamle by nu bliver brugt af charter-turister til parkering efter at Kastrup Kommune har indført parkeringsrestiktioner rundt om lufthavnen. Et medlem havde talt med bilister, der fortalte, at man kunne parkere gratis her og blot tage bus 35 til lufthavnen. Det var bestyrelsen ikke opmærksom på. Vi tager det op.
– Hvad vil bestyrelsen gøre ved ”rodet” på Kongevejen. Erfaring fra bl.a. Nyhavn siger, at man skal bremse med det i tide, så det ikke breder sig. Bestyrelsen kommenterer det vedvarende overfor kommunen. Vil tage det op igen. Beretningen blev herefter godkendt.
Beretningen findes her: http://dragoerbeboerforening.dk/om/arsberetning/
Pkt. 3. Indkomne forslag. Ingen.
Pkt. 4. Regnskab og fastsættelse af budget. Forelagt af kassereren og godkendt med bestyrelsens forslag til ændring af kontingentet, som nu bliver 100 kr. pr. medlem.
Pkt. 5. Valg af formand, bestyrelsesmedlemmer, bestyrelsessupleanter, revisor og revisorsupleanter. Hanne Bendtsen blev genvalgt som formand. Niels Andersen og Lisbeth Hansen blev genvalgt. Dorde Lange Jacobsen blev valgt til bestyrelsen og Bo Sillemann blev valgt til bestyrelsessuppleant. Jette Graae blev genvalgt som revisor og Ingegerd Arnesen genvalgt som revisorsuppleant.
Pkt. 6. Eventuelt. Intet.
Aftenen fortsatte med et inspirerende foredrag af Ulla Lunn om bygningskulturen på De Vestindiske Øer
Aftenen sluttede med sild, ost, øl og snaps
Efter oprydning konstituerede bestyrelsen sig:
Hanne var valgt til formand og dermed ansvarshavende redaktør
Tom – næstformand, redaktør og webmaster
Leise – kasserer
Dorde og Lisbeth – sekretærer
Niels og Bo – Bevaringslagret
Trine – læser korrektur på bladet
Toke – håndværksgrupper
Axel – Bevaringsnævnet
Hanne, Tom og Dorde – udrykningsgruppe ved hastesager i Bevaringsnævnet
Referat: Lisbeth Hansen
**************************************************************************************************
Referat af generalforsamlingen 2016 onsdag den 16. marts kl. 19 – i aulaen på Dragør skole Syd.
Pkt. 1. Dirigent: Hans Petersen.
Pkt.2. Formandens beretning. Hanne Bendtsen fremlagde beretningen.Der var en del bemærkninger til parkeringen i byen (skiltning, navne på de store p-pladser). Formanden ville tage dette med i foreningens videre arbejde. Beretningen blev godkendt af forsamlingen – med applaus.
Pkt. 3. Indkomne forslag. Ingen
Pkt. 4. Regnskab og fastsættelselse af budget. Leise Larsen fremlagde regnskab og budget for 2016. Dette blev godkendt af forsamlingen. Samtidig varslede Leise justering af kontingentet til næste generalforsamling.
Pkt. 5. Valg af formand, bestyrelsesmedlemmer, bestyrelsessuppleanter, revisor og revisorsuppleant.
Følgende blev valgt:
Formand: Hanne Bendtsen
Bestyrelsesmedlemmer: Leise Larsen, Tom Pedersen
Bestyrelsessuppleanter: Dorde Lange Jacobsen, Toke Colding
Revisor: Erik Nicolaisen
Revisorsuppleant: Finn Wisnevski
Pkt. 6. Eventuelt. Ingen bemærkninger
Referent: Lisbeth Hansen
***************************************************************************************************
Referat af generalforsamlingen 2015 – tirsdag den 17. marts.
Pkt. 1. Valg af dirigent. Hans Petersen
Pkt. 2. Formandens beretning. Der fremkom enkelte kommentarer. Om affredningen: Kan vi lære noget af fredningsgennemgangen? Formanden præciserede, at hvis man har planer om at bygge om, skal man altid først tale med Kulturstyrelsen. Kontakt også Kulturstyrelsen for gode råd ang. sin ejendom. Om UNESCO: Hvad vil UNESCO lægge vægt på? I Danmark er der aldrig blevet udpeget bymiljøer. Dragør har meget at byde på. Axel Bendtsen tilføjede, at den gruppe, han har været med til at danne for at få Dragør som Verdenskulturarvsby, vil involvere borgerne.
Beretningen blev godkendt med klapsalver.
Pkt. 3. Indkomne forslag. Ingen
Pkt. 4. Regnskab og fastsættelse af kontingent. Regnskabet godkendt og kontingentet uforandret.
Pkt. 5. Valg af formand, bestyrelsesmedlemmer, bestyrelsessuppleanter, revisor og revisorsuppleant.
Genvalgt blev:
Formand ……………………… Hanne Bendtsen
Bestyrelsesmedlemmer … Bo Sillemann, Lisbeth Hansen, Niels Andersen, Trine Smith
Revisor …………………………… Jette Graae
Revisorsuppleant ………………Ingegerd Arnesen
Pkt.6. Eventuelt. Ingen bemærkninger
*******
Kulturelt indslag
Filmen ” En by bevares” af Povl Abrahamsen fra 1993 blev vist.
Aftenen sluttede med hyggeligt samvær – og indtagelse af sild, ost og en lille en.
Lisbeth Hansen – referent
Referat fra generalforsamlingen i Beboerforeningen for Dragør Gamle By onsdag den 19. marts 2014.
Pkt. 1. Valg af dirigent. Hans Petersen
Pkt. 2. Formandens beretning. Godkendt
Pkt. 3. Indkomne forslag. Ingen.
Pkt. 4. Regnskab og fastsættelse af kontingent. Regnskab godkendt. Axel Bendtsen supplerede, at det var kommunen, der havde bekostet trykningen af folderen om gårdhaverne.
Kontingent uændret.
Pkt. 5. Valg af formand, bestyrelsesmedlemmer, bestyrelsessuppleanter, revisor og revisorsuppleant.
Formand – Hanne Bendtsen.
Bestyrelsesmedlemmer – Leise Larsen og Tom Pedersen. (Bo Sillemann, Lisbeth Hansen og Trine Smith, Niels Andersen var ikke på valg i år).
Suppleanter – John Vestergaard og Bera Jensen.
Revisor – Erik Nicolaisen. (Jette Graae var ikke på valg i år).
Revisorsuppleant – Søren Mogensen. (Ingegerd Arnesen var ikke på valg i år).
Pkt. 6. Eventuelt. Der blev stillet spørgsmål/kommentarer til Beboerforeningen ang. parkeringsproblemerne i Den gamle By. Fx Hvad vil Beboerforeningen gøre ved dette? Formanden sagde, at det var et evigt tilbagevendende problem. Det er kommunen og politiet, der skal tage sig af problemet, så Beboerforeningen kan kun fortsætte med at påpege det over for disse – ”være i hælene på kommunen”. Beboerne kan også gøre noget selv: gøre beboerne (også tilflytterne) opmærksomme på reglerne ”på den pæne måde”. Der er kommet flere p-pladser på Kongevejen, men parkeringen på Vestgrønningen er stadig et problem. Måske kunne der laves flere pladser, hvis bunkererne blev fjernet? P-standere (grimme), P-vagter (dyre), Europark( ??).
En beboer bad Beboerforeningen arbejde på, at de sidste stykker asfalt i den gamle by blev brolagt.
Efter generalforsamlingen var der foredrag af Henning Sørensen fra Lokalarkivet: ”Mit hus – Vores kulturarv”, med opfordring til at berige lokalarkivet med fotos, tegninger og historier fra beboernes huse. Aftenen sluttede med ”Sild & ost”.
Bestyrelsen konstituerede sig efter generalforsamlingen
Formand, Hanne Bendtsen
Næstformand, Tom Pedersen
Kasserer, Leise Larsen
Sekretær, Lisbeth Hansen
Bevaringslager, Bo Sillemann og Niels Andersen
Redaktør, Bo Sillemann og Trine Smith
Webmaster, Bo Sillemann og Tom Pedersen
/ Referent – Lisbeth Hansen
Generalforsamlingen onsdag den 6.marts 2013 på Dragør Skole, Vestgrønningen.
1. Ordstyrer.
Hans Petersen blev valgt som ordstyrer.
2. Formandens beretning
Beretningen blev godkendt med applaus
3. Ingen indkomne forslag
4. Regnskab
Leise Larsen gennemgik regnskabet, som blev godkendt.
Næste års budget blev godkendt med en kontingentforhøjelse på hhv. 20 og 25 kr.:
Enlige pensionister skal betale 85 kr. om året
Pensionistpar, enlige ikke pensionister, erhvervsdrivende skal betale 145 kr. om året.
Ikke pensionistpar skal betale 210 kr. om året
Et medlem foreslog Beboerbladet udsendt elektronisk.
5. Valg af bestyrelse
Formand: Hanne Bendtsen genvalgt.
Bo Silleman, Lisbeth Hansen, Niels Andersen, Trine Smith genvalgt.
Suppleant til bestyrelsen: Tom Pedersen.
Revisor: Jette Graae genvalgt
Revisorsuppleant: Ingegerd Arnesen
6. Eventuelt
Haveselskabet vil gerne arrangere en havevandring i Dragør gl. by i eftersommeren. Hvis nogle af beboerforeningens medlemmer ville åbne deres have til dette arrangement, kan de skrive til torbenibsen@stofanet.dk.
Da den officielle del af generalforsamlingen var slut, fortalte Hanne Møller Jensen fra Tårnby kommune om kommende og færdige projekter i Tårnby af natur, arkitektonisk og klimamæssig karakter – fx projekter omkring Amager Landevej, Den blå Planet, Idrætshal, Vestamager etc.
Forsamlingen sluttede med sild & ost & og en lille én – i en god stemning.
Der var mulighed for at købe Ole Storgårds bog om kalkning.
Lisbeth Hansen Hanne Bendtsen
Sekretær Formand
Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende sådan:
Næstformand: Bo Silleman
Kasserer: Leise Larsen
Bladredaktion: Trine Smith og Bo Silleman
Sekretær/referent: Lisbeth Hansen