Privatlivspolitik

Opdateret 01.03.2022

Foreningens generelle dataansvar

Denne privatlivspolitik fortæller dig kort, hvordan vi behandler dine personoplysninger som medlem.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

Beboerforeningen for Dragør Gamle By er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Kontaktpersoner: Tom Pedersen og Hanne Bacher Bendtsen

Adresse: Lodsstræde 4A

CVR: 41054603

Mail: dragoerbeboerforening@gmail.com

Website: dragoerbeboerforening.dk

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

Medlemsoplysninger:

  • Almindelige personoplysninger:
    • Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, indmeldelsesdato. Samt e-mailadresser, telefonnumre og bankkontonumre på bestyrelsesmedlemmer.
  • Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
    • Ingen

Her indsamler vi oplysninger fra

Vi opbevarer kun oplysninger, som vi får fra dig.

Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en legitim grund.

Legitime grunde til behandling er særligt:

  • Foreningens berettigede interesser i at behandle dine oplysninger som medlem
  • Behandling med samtykke

Formål med behandling af medlemsoplysninger:

  • Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
  • Som led i foreningens løbende aktiviteter

Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser

I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af foreningens interesser, vil denne behandling udelukkende være motiveret af:

Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling og foreningens øvrige normale drift

  • Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
  • Afholdelse af forenings-arrangementer, fordeling af beboerblad og anden information
  • Brug af situationsbilleder optaget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen
  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i en periode efter din udmeldelse af foreningen
  • Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende

Samtykke

Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på de informationer, som du har givet foreningen i sammenhæng med dit medlemsskab.  Vi indhenter derfor kun specifikt samtykke hos dig, hvis det i sjældne tilfælde måtte være nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til andre end de formål, der er beskrevet ovenfor.

Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det..

Videregivelse af dine personoplysninger

Vi videregiver ikke personoplysninger til tredjeparter eller til firmaer

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra evt. medlemskabs ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:

  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen

Vi opbevarer dog oplysninger på medlemmer til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

Retten til at blive oplyst om behandlingen af data

Retten til indsigt i egne personoplysninger

Retten til berigtigelse

Retten til sletning

Retten til begrænsning af behandling

Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)

Retten til indsigelse

Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.

Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.